teisipäev, 3. november 2015

Külalised ja vaheaeg

Nüüd on küll üsna pikk aega möödas viimasest sissekandest. Olen juba unustanud, mida me vahepeal korda oleme saatnud. Niisiis, üritan meenutada... Rootsis käis mul külas sõbrants oma kahe lapsega. Meil on lapsed sama ealised, nii suuremad kui nooremad.

Seiklesid nad ise kohale rongiga, mina käisin Vagnhäradi rongijaamas vastas. Kokku said nad olla kolm ööd ja neli päeva, neljas päev kulus juba tagasi reisimise peale. Meil oli väga tore, näitasime neile saart ja linna. Neile meeldis väga ja mulle meeldis, et nad käisid. Tagasi reisisime Eestisse koos. Tõhk läks üksi autoga ja meie lastega rongiga pealinna. Saime ka rongisõitu nautida ja Stockholmi metroodes seigelda.

Õhtuks oli mu vasak käsi muidugi väga väsinud pesamuna kandmisest.
Laeva peal käisime niisama ringi ja vaatasime showd. Kuna pesamunal oli lõunauinak vahele jäänud,siis ööunne läks ta üsna varakult. Öösel läks tal aga mingi aeg uni ära ja tahtis muudkui vett juua. Öösel oli merel üsna mõõdukas tuul ja see andis tunda, loksutas mõnusalt.
Teel Tallinnast Võrru tegime me esimese peatuse Kükital ja teise Tartu kodus. Kolmas peatus oli minu isa juures, vanem laps läks tema juurde oma vaheaega veetma. Tema vaheaeg algas nädal hiljem võrreldes Eestiga.
Rootsis olles mõtlesin küll, et Eestis tahan minna massööri juurde ja juuksurisse ning niisama kuhugi omapäi kasvõi paariks tunniks. Massööri juurde ei jõudnud, sest tegemisi ja ringi sõitmist oli nii palju. Vähemalt juuksuris jõudsin ära käia :) Tõhk ja pesamuna käisid ka juuksuris. Pesamuna näeb nüüd palju suurem välja.
Suuremal lapsel on ka veel vaja käia. Mingi  päev kulus riiete sorteerimisele, terve päev.... No küll naistel on seda varandust riiete näol. Sain kolm suurt prügikoti täit riideid, mida ma ei kanna. Viin korralikumad riided komisjonipoodi. Lubasin endale, et sellel aastal ei osta mitte ühtegi riidehilpu enam omale :) Ei ole vaja ka uuel aastal osta. Nagunii ei kanna kõiki asju. Facebookis juba peitsin ära grupi teavitused kust saab riideid tellida-osta :) Pole vaja lasta ennast ahvatleda.
 Lasteriided said ka ära sorteeritud. Küll ikka kasvavad kähku, nii paljud riided juba väikseks jäänud...Need saab ka sõbranna lastele ära jagada. Kolm kotti viisin ka Humana annetustekasti.
Eestis oli ka tore olla, sügis oli seal ilus praegu. Hommikuti oli -5 külmakraadi.
Õhtune Võrumaa taevas

Täiskuu pilvemustri alt piilumas

Paksu metsa sees...

Ühel hommikul riisusime lastega ämma-äia juures lehti. Nii mõnus oli midagi kasulikku teha. Pesamuna sai käruga sõita kui venna selle lehtedest tühjaks tegi. Ma sain endale töö tegemisest isegi suure villi, mis katki ka kohe läks :)
 Laupäeval tulime laeva juba ja algas tagasisõit. Jälle Eestisse tuleme 17 detsember ja siis saame pikemalt olla tänu jõuluvaheajale. Keda seekord ei jõudnud näha, siis loodan detsembrile.. Laevapiletid on meil juba broneeritud. Hea, et märkasime seda varakult teha, sest autokohti polnud saada juba selleks ajaks. Eks ikka reisitakse jõuludeks kodumaale.
Seekord oli laevas väga palju reisijaid. Käisime jälle showd vaatamas ja kell kümme läksime ära magama. Kõik olid pikast sõidust väsinud ja järgmisel päeval tuli veel sõita.
Rootsis oma saarele jõudes oli hea tunne, ikkagi meie uus kodu. Nädalaga on palju lehti puudelt langenud, nii et vaatepilt muutub koguaeg :)
Majas oli soe, 25 kraadi. Tõhk palus päev enne meie saabumist tuttaval radikad käima panna. Kartsin küll vahepeal, et nii ruttu maja soojaks ei jõua minna aga ma eksisin.
Eestist ostsime kaasa palju kodumaist toitu, nüüd ei pea tükk aega poodi minema. Piima ja mune ilmselt tuleb ikka osta aga muu kraam olemas pikemaks ajaks. Tõhu vanemad pakkisid igasugu hoidiseid ka meile kaasa ja õunu. Kohukesi ostsime ka oma 20 tükki, pooled on juba söödud :) Siin seda kraami ju pole müügil.
Täna on esmaspäev, uus kuu, uus nädal. Hommikul issi viis suurema lapse kooli ja läks ise tööle. Seekord on objekt kaugel ja mõned päevad teda koju ei tule. Hetkel pesamuna magab aga kui ärkab, siis tulebki meil minna vennale kooli järgi. Sel nädalal teistel päevadel tuleb meil pesamunaga siis vennat viia ja tuua. Homme on Kyrkis ka Trosas, siis lähme sinna ja oleme seal seni kuni venna koolipäev lõpeb.
Täna on ka hingedepäev. Süütan küünla ja mõtlen kallitele kadunukestele....

Ilusat uue nädala algust!