neljapäev, 3. september 2015

Kyrkis, öppna förskola ja uued tutvused

Meil on siin Rootsis omajagu tuttavaid tekkinud, varasematest aastatest . Üks kohalik abielupaar on meile väga suureks toeks olnud, aidates meil tõlkida rootsi keelseid kirju ja täita igasugu ankeete.
See tore tädi rääkis mulle, et siin meie lähedal linnas ( 7 km meie saarest) toimub 2 x nädalas emade-laste kokkusaamine. Eestis käisin ma väiksema põnniga beebikoolis. Siin Rootsis korraldab taolist asja mingi kiriku oraganisatsioon,nimetuseks öppna förskola. Hommikul  kell 9 algab ja kestab kella kaheni peale lõunat. Seal käivadki koos emad, kes on väikeste lastega kodus. Tol päeval kui meie käisime, oli ka kaks isa. Nii saab omavahel suhelda ja lapsed üheskoos mängida. Päev läbi saab kohvi ja teed juua tasuta. Võimalik on ka hommikul võileibu süüa, selle eest tuleb 10 sekka maksta. Lõunasöögi võimalus on ka, see maksab 30 sekka. Lastele on kõik tasuta.
Kell 10 istutakse koos maha ringis ning lauldakse koos lastega. Kõik toimub rootsi keeles. Aga õnneks rootslased oskavad inglise keelt ja mina saan nendega nii suhelda. Sealses keskkonnas õpin loodetavasti varsti keele ära. Kodus vaatan lastega rootsi lastekanalit. Ja internetis on üks hea leht, kus saab erinevaid keeli õppida. Mina olen seal juba rootsi keele õppega algust teinud. Link on siin www.duolingo.com
Ainuke asi selle saidi puhul on see, et ta on inglise keeles.
Kui ma novembris või detsembris omale rootsi id  saan, siis on võimalus minna SFI ( swedish for immigrants) kursustele. Seni aga õpin omal käel ja väel - kuulates,lugedes...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar